jueves, 16 de noviembre de 2017

DIJOUS O2/11


   Avuí a la classe hem començat un nou tema, “L’animació sociocultural i la gent gran”. 

El tema tracta sobre la integració de la gent gran a la societat a través de la participació comunitaria, l’educació, participació en activitats culturals, etc.

Ens donen a coneixer distintes institucions relacionades amb aquest sector i quines activitats oferten aquestes, com per exemple als centres de dia que fomenten la terapia ocupacional per recuperar la seua autonomia, o les residencies que oferixen serveis de desenvolupament personal. Altres alternatives son per exemple el CMAPM de l’ajuntament de Valencia que fomenten la trobada i l’oci dirigit a persones jubilades. Entre les activitats trobem una area formativa i cultural que te l’objetiu de elevar el nivell educatiu i ademés promoure l’exercici, altres activitats per exemple son les socials i participació ciutadana en el que es preten fomentar les relacions humanes mitjançant la comunicacio que pose fi a la soletat, atrvés de festes, viatges, etc.

La segona part de la clase ha consistit en la planificació sociocultural, sobre els esquemes de proyectes. El més important d’un proyecte és la definició prèvia a la intervenció, ha de ser pública per a que siga sotmesa a pública i que comunique bé allò que anem a fer i visualitzar el que va a passar. Quant més propostes originals, senzilles i clares continga, millor n’estarà el projecte. Aquestes han de girar sempre al rededor d’alló que afectarà positivament al colectiu amb el que anem a treballar.

Per últim hem estat aclarint dubtes sobre els nostres projectes. Casa grup de classe ha exposat la seua idea i el que ha quedat clar és que primer deguem de tindre clara la identitat de la asocació o insitutció a la que pertanyem.

El tema de la gent major, és de gran importancia degut a que moltes son les persones majors que viuen en un context de soletat apartats del mon, que no senten alegria en cap moment i açò pot derivar de diversos factors però sobre tot per la mort del seu cercle més pròxim com la parella, amics i altres familiars, tambè a la despreocupació dels seus descendents, o tambè per els gran canvis en la era tecnológica en la que vivim cada vegada més sumergits i que s’escapa de les seves mans.

Per tal d’evitar l’exclusió d’aquestes persones de la nostra societat, apareixen aquests centres que poden donar-li sentit a la vida de moltisimes persones. Es molt important actuar en aquest camp de la nostra profesió, ja que tots tenim dret a viure una vida satisfactoria i plena, i si està a les nostres mans ajudar als nostres majors, res ens donarà mes satisfacció que un somriure de felicitat o agraïment d’aquests. Cuidem d’aquells que ho han dona’t tot per nosaltres.

A tot aço, hem recorda’t una classe que vam tindre al tercer curs a la asignatura de “Desenvolupament psicologic del cicle vital” i que a mi personalment hem va deixar una petjada. Tractava precisament d’aquest colectiu i d’una asociació que lluitava per la reinserció dels mes majors i que demostra dia a dia la capacitat d’aquests per a portar una vida activa.

L’asociació va tindre l’oportunitat de grabar un odcumental amb la participació de la nostra profesora Sacramento Pinazo alq ue li van possar el nom de “Como un Rolling” del que a
continuació podreu veure el link. Recomanem la seua visualització ja que resulta divertit, interesant i molt emotiu.

Laura Rufino Casasus

No hay comentarios:

Publicar un comentario